Carlsberg Groups hållbarhetsrapport för 2015 visar att koncernen har gjort framsteg inom ansvarsfull konsumtion, hållbara förpackningslöningar och miljöprestanda. Rapporten, som innehåller data från 2015 och nuvarande status i relation till hållbarhetsmålen för 2017, visar att Carlsberg Group ligger bra till för nå sina mål.
Höjdpunkter från 2015:
- Ansvarsfull konsumtion: Under den första Global Beer Responsibility Day som hölls i september 2015, nådde Carlsberg Group över 1.5 miljoner konsumenter i 10 olika länder med budskap om ansvarsfull konsumtion.
- Idétävling om hållbarhet: Med Cheers to Green Ideas, höll vi vår första idétävling kring öl och hållbarhet. Vi fick in 162 idéer från 35 länder.
- Hållbara innovationer: Tillsammans med EcoXpac, en av våra samarbetspartners i Carlsberg Circular Community, initierade vi utvecklingen av en bio-baserad och nedbrytningsbar flaska – the Green Fiber Bottle.
- Miljömål: Vi gjorde framsteg mot att uppnå målsättningen för 2017, med små förbättringar i utnyttjande av energi och vatten samt utsläpp av CO2, trots volymnedgång i Östeuropa och ökade volymer på mindre effektiva asiatiska bryggerier.