Festis för barn har blivit ekologisk

Har ni sett de nya Festis i butik. Visst är de fina. Och bra är de också. De är numera ekologiska, innehåller mycket mindre socker än tidigare, är helt utan färgämnen och konserveringsmedel och har en ny cool, lite vild, design. Dessutom har den omtyckta trion fått en ny smak, då klassikerna Päron och Apelsin […]

Bryggarinitiativet – ett åtagande för integration

Carlsberg Sverige har tillsammans med övriga medlemmar i Sveriges Bryggerier startat Bryggarinitiativet. Det har vi gjort för att kunna bidra i den flyktingsituation som råder i Sverige. Syftet med Bryggarinitiativet, som är alkoholfritt och varumärkesneutralt, är att vi i samverkan med Migrationsverket ska erbjuda praktikplatser till nyanlända flyktingar och asylsökande.* Det blir ett konkret sätt […]

Alkoholfri öl går som tåget

2015 var året då alkoholfri öl slog igenom på allvar. Från att ha varit en i princip obefintlig kategori för ett tiotal år sedan är den totala försäljningen av alkoholfri öl i Sverige under 2015 över sex miljoner liter. Trenden är tydlig, fler och fler vill ha alkoholfri öl och utbudet har formligen exploderat de […]

Ekologisk öl – en riktig vinnare

Det finns ett stort intresse för ekologisk öl, främst hos kvinnor. Det visar en studie vi nyligen genomfört. Ekologisk öl är viktigt för oss på Carlsberg Sverige och en kategori vi satsar på. Nu vet vi att svenska folket tycker likadant vilket är väldigt positivt. I studien, som genomförts av undersökningsföretaget Brandjobs på vårt uppdrag, kan vi se att det råder […]

Vinnarna av Cheers to Green Ideas

Den 28 september utlyste Carlsberg en idétävling i samarbete med tankesmedjan Sustainia – Cheers to Green Ideas. 162 idéer från 33 länder deltog under den drygt tre veckor långa tävlingsperioden. Nu är vinnarna korade. Det var tre lyckliga vinnare som i söndags fick ta emot pris för ”The Cheers to Green Ideas Award” och ”The […]