Rent vatten i Afrika med Ramlösa Vattenfond

Carlsberg Sverige har tillsammans med Röda Korset och Ramlösa Vattenfond inbringat över 320 miljoner liter rent vatten till vattenprojekt i Namibia, Etiopien och Tanzania. Över 117 000 människor har hittills, tack vare dessa projekt, tillgång till rent vatten och därmed en bättre sanitet. Och så länge Ramlösa Vattenfond finns kommer denna siffra bara att öka. […]

Bryggarinitiativet – Vilket engagemang

För ett år sedan startade vi på Carlsberg Sverige tillsammans med övriga medlemmar i Sveriges Bryggerier Bryggarinitiativet för att göra skillnad i den då rådande flyktingsituationen. Antalet flyktingar som kom till Sverige under 2015 var ca 163 000. Situationen var akut och vi bestämde oss för att erbjuda praktikplatser och med bidrag från Bryggarfonden genomföra […]

Ny design på Carlsberg Green Fiber Bottle

Idag presenterades den nya designen på Carlsberg Green Fiber Bottle på Sustainable Brands Conference 2016 i Köpenhamn. Som en del i arbetet Carlsberg Circular Community, startade Carlsberg ett utvecklingsprojekt 2015 tillsammans med det danska förpackningsföretaget EcoXpac för att ta fram en flaska baserad på hållbart producerad träfiber. Den nya designen på flaskan som presenterades är […]

Global Beer Responsibility Day

Idag, den 16 september, firas Global Beer Responsibility Day. Ett initiativ som uppmärksammar ansvarsfull konsumtion. Vi vet att många av våra produkter innehåller alkohol och det ställer höga krav på oss. Det är en självklar del av verksamheten att arbeta för en ansvarsfull konsumtion och vara del av lösningen, bland annat genom att erbjuda många alkoholfria alternativ […]

Nya okorkade, hållbara filmer

Carlsberg Sverige är idag landets ledande bryggeri, men enligt oss är det inte gott nog. Vår ambition är att också bli branschens främsta när det gäller hållbarhet. Nu lanserar vi ett antal filmer som på ett enkelt och, förhoppningsvis, inspirerande sätt, presenterar vårt hållbarhetsarbete. Vi har samlat några av våra många aktiviteter i ett par […]