Vi vet att vi inte gör vilken produkt som helst, och med det kommer ett extra ansvar.
Carlsberg ska kunna erbjuda alkoholfria alternativ överallt 2022 för att öka konsumenternas valmöjligheter samt ingå långsiktiga partnerskap för att uppmuntra en ansvarsfull konsumtion. I Sverige gör vi mycket inom detta område, här kommer ett urval: Vi kommunicerar ansvarsfulla budskap och åldersmärkning på våra alkoholhaltiga produkter. Vi utbildar våra medarbetare och byråer i ansvarsfull marknadskommunikation. Vi driver den alkoholfria kategorin och lanserar nya alkoholfria öl- och ciderprodukter på den svenska marknaden, Fulla av Smak – och Fria från Alkohol. Vi är sedan 10 år tillbaka samarbetspartner med den ideella stiftelsen Nattvandring.nu. Vi har alkolås på samtliga våra tjänstefordon. Vi samarbetar med kunder i kampanjer för att minska rattonykterhet.
Vi kommer fortsätta att uppfylla våra åtaganden, inklusive uppmuntran till ansvarsfullt beteende genom våra varumärken, kommunikation på våra förpackningar och genom lokala partnerskap. Utöver detta kommer vi att arbeta mot nya mål, inklusive en global portföljandel på 35 % för våra lågalkohol- och alkoholfria brygder för att ytterligare utöka konsumenternas valmöjligheter.